«Кіно здавалося мені мистецтвом високим і тонким».
«Найбільше потрясіння - крупний план, коли бачиш очі людини і в них читаєш все».
«З роками я зрозумів, що немає жодних підстав червоніти з приводу свого сільського походження, що, навпаки, зв'язок із селом - моє щастя, мій золотий запас».
«В роботі над роллю багато таких речей, які не піддаються раціональному поясненню. Тут надто багато таємничого, несподіваного, незрозумілого навіть для самого себе».
«Я завжди намагаюся зрозуміти і відчути внутрішній біль свого героя».
«Гарний фільм повинен будуватися як музичний твір. Драматургія музичного твору - найбільша і наймогутніша драматургія».
«Чи потрібно якось спеціально турбуватися про те, щоб рятувати традиційну культуру? Мені здається, що ні. Рятувати треба душу народу, душу своєї нації. Всі найбільші цінності - в серці народному. Якщо збережемо духовне здоров'я, то не загубиться і його традиційна культура».
«Головне - врятувати саму людину. Підтримати її. Зміцнити її віру в добро, в милосердя».
«Невідворотний хід буття веде нас від багатьох традиційних цінностей. Та я вірю, що ми до них обовязково повернемося».
«Європа вже тепер наряджається в національний одяг, намагається відродити традиційні ритуали. І це не тільки інтерес до етнографії, гри в минуле. За цим - серйозний потяг до справжніх і глибоких цінностей, з якими Європа свого часу поспішила розлучитися».
З інтерв'ю кінознавця Валерія Фоміна 1980 року
Корисні статті для Вас:   Іванові "небилиці" на сцені2011-04-05   Історія "Пропалої грамоти" за архівними документами2011-04-05   "Івана я боготворив..."2011-04-05     |