Вважають, що вік життя актора залежить від того, як він грає. Гра, що дає йому насолоду, продовжує життя років на десять. Гра, що викликає незадоволення, навпаки, життя скорочує...
Антон Рибіцький живе в Австралії. 30 грудня нинішнього року йому виповнюється 90 літ. Знімок, що зроблено зовсім недавно, підтверджує висловлене спостереження: любов до сцени, радість від гри здатна надати людині воістину безмежні ресурси духовного та фізичного здоров’я.
З листа А.Рибіцького: «Любив театральне мистецтво з малих літ, брав участь у дитячому хорі та декламаціях, учнем старших класів відвідував драматичний гурток. Грав Назара в однойменній п’єсі Т.Шевченка. Під час війни був вивезений до Німеччини і працював у господарстві бауера. Перед наступом радянських військ, вирішивши не повертатися до більшовицької катівні, добрався до Ганновера, де організувався табір переселенців імені М.Лисенка. Там почав діяти і театр, при якому працювала студія, яку я закінчив 1948 року. Керував нашим навчанням Сидір Іванович Терлецький, відомий український театральний діяч на Буковині. У 1943 році фашисти його заарештували і кинули в концтабір. Я грав Гната у «Безталанній» І.Тобілевича, Вагнера у «Казці старого млина» С.Черкасенка. У таборі підглянув чудову дівчину Зою. Вона була вродлива, розумна, мала вищу філологічну освіту. Через рік побралися. 1950 року емігрували до Австралії. 1955 року народилася донечка Юля. У юному віці вона вчилася танцю, і цей хист конче знадобився на сцені».
Ясна річ, сутужно було ставати на ноги (Антон працював у хімічній промисловості «Дунлоп-Олімпік», де виготовляли скати для автомашин, Зоя – на швейній фабриці), але у вільну годину, мов на свято, бігли до театру – на проби чи на виставу. З часом до них приєдналася і Юля. Відірваність від рідної землі загострює в людях діаспори святість родинних почуттів. Твоє тепло, моє тепло – от і не холодно...
Під театральними софітами промайнуло 30 років. Незабутній час! У Мельбурні працював разом із знаменитою Марією Малиш-Федорець та відомою співачкою Київської опери Євгенією Беспаловою. Грали «Сватання на Гончарівці» (А.Рибіцький – Олексій, Є.Безпалова –Уляна, М.Малиш-Федорець – Одарка, І.Мартинюк – Стецько). Потім – робота в театрі імені Леся Курбаса (режисер Степан Залеський, учень Йосипа Гірняка). А далі – театр імені М.Лисенка під мистецьким керівництвом Михайла Кліоновського. Пізніше – театр «Червоні маки» (режисер Ярослав Гевко, його заступник – А.Рибіцький). І останнє місце – Мистецьке об”єднання Вікторії (МОВ) – на посаді режисера драматичної секції.
«Любив свої ролі, вони несли глядачам піднесений настрій, – пише пан Рибіцький. – Це Антон („Пошились у дурні” М.Кропивницького), Валерій („На хвилях кохання” С.Гаврилюка), Болванкевич („Їдемо до Румбураю” В.Волосянського), Максим Вовк („Ваші знайомі” Діми). Вони несли глядачам відраду, піднесений настрій, пісню, гумор. Для мене це було творче щастя! І зараз подумки повторюю наші вокальні дуети із чудовою співачкою Марією Вайсброт!»
Батьківщина вшанувала плідну мистецьку працю пана Антона на терені українського зарубіжжя. На початку 2000-х серед митців світової української діаспори він одержав почесне звання заслуженого артиста України.
Дорогий пане Антоне! Я побував у США, Канаді, Німеччині – слідами українського повоєнного театру вигнанців. До Австралії, на жаль, не добрався – надто далеко! Але скільки говорено з Вами по телефону! Не один раз Ви читали мені вірші, навіть співали, і мені було легко уявити Вас на сцені! У Вас добра акторська душа, мій старший друже! Пані Зоя, яка вже у кращому світі, не дасть, не дозволить Вам втратити бадьорість, що є Вашим єством, часткою Вашого сценічного покликання. Біля вас чарівна Юля! Тримайтеся, ясночолий!
З роси і води!
Корисні статті для Вас:  
  |