|
Обкладинка книги про Сергія Параджанова    
|
Параджанов був геніально універсальним митцем: окрім кінематографа,
він працював у техніці графічного малюнка, колажа, реді-мейду, перформансу.
Найсправедливішим було б розглядати усі грані творчості Параджанова
як явище цілісне – адже належав він до тієї категорії митців, чиїм
найголовнішим витвором є власне життя, оскільки хоч якою б художньою
діяльністю він займався, це було безперервним режисируванням навколишньої
дійсності.
Один із кроків до осягнення «цілісного» Параджанова було зроблено
у США: в Галереї мистецтв Ратґерського університету (Нью-Джерсі)
експонується виставка «Сергій Параджанов поза камерою: колажі, монтажі,
об’єкти», до якої входять 37 фактично візуальних робіт Параджанова
– від вишуканих колажів до шаржів та начерків. Абсолютна мистецька
самостійність цих творів не виключає можливості використати їх,
аби краще осягнути Параджанова-кінорежисера. По-новому починаєш
розуміти давній Іллєнків закид Параджанову про те, що вся його режисерська
майстерність - лише вміле компонування предметів перед об’єктивом
камери. Але, компонуючи об’єкти, Параджанов робить це руками генія.
Невідомо, чи був Параджанов обізнаний з усім обширом західного аванґарду,
але в його колажах прочитуються явні перегуки з творами Дюшана,
Воргола, Джоела, Пітера Віткіна.
На цій же виставці Параджанов фігурує як герой робіт фотомайстра:
він охоче і талановито позував своєму приятелеві Юрію Мехітову,
чиї фото експонуються поряд з творами Сергія Параджанова. Видавництво
Ратґерського університету видало каталог цієї виставки. Усі твори
зберігаються в Колекції нонконформістського мистецтва СРСР при Художньому
музеї Циммерлі (США).
Корисні статті для Вас:   Іван Дзюба: Параджанов більший за леґенду про Параджанова2003-07-20   Довженко знімає «Щорса»2003-04-19   Концепція національної історії у фільмi«Пропала грамота»2003-05-10     |