Запитання
1. Хто з українських режисерів найбільше вплинув на український кінопроцес останніх п’ятнадцяти років (три–п’ять імен)?
2. Які найпомітніші українські фільми за цей період (три–п’ять назв)?
3. Що можна назвати найважливішою подією українського кіножиття останніх 10–15 років (або ж кілька найважливіших подій, якщо такі були)?
Відповідають кінознавці, кінокритики та режисери.
Ольга Брюховецька
1. Кіра Муратова, Юрій Іллєнко, Олесь Санін, Степан Коваль.
2. «Два в одному» Кіри Муратової, «Молитва за гетьмана Мазепу» Юрія Іллєнка, «Мамай» Олеся Саніна, «Йшов трамвай № 9» Степана Коваля, «Подорожні» Ігоря Стрембіцького.
3. Важко сказати, сподіваюсь, вона ще попереду.
Дмитро Десятерик
1. Кіра Муратова, Сергій Буковський, Роман Балаян
2. «Настроювач» Кіри Муратової, «Три історії» Кіри Муратової, «Назви своє ім’я» Сергія Буковського, «Живі» Сергія Буковського.
3. Присудження «Золотої гілки» у короткометражному конкурсі Каннського фестивалю (2005 рік) фільму Ігоря Стрембіцького «Подорожні». Запровадження податкових пільг для національного кіновиробництва згідно з новою редакцією Закону про кінематографію.
Сергій Марченко
1. Юрій Іллєнко, Сергій Буковський.�
2. «Молитва за гетьмана Мазепу», серіал «Війна. Український рахунок».
3. Головна подія – тривання часописів «Кіно-Театр», а донедавна – «Кіnо-Кола».
Наталія Мусієнко
1. Юрій Іллєнко, Кіра Муратова, Роман Балаян.
2. «Молитва за гетьмана Мазепу», «Три історії»
3. Повнометражний трисерійний документальний фільм Аркадія Микульського за сценарієм Леоніда Череватенка «Я камінь з Божої пращі...». Поява продюсерського кінематографа.
Вадим Скуратівський
1. Юрій Іллєнко, Сергій Маслобойщиков, Олесь Санін.
2. «Молитва за гетьмана Мазепу» Юрія Іллєнка, «Шум вітру» Сергія Маслобойщикова, «Мамай» Олеся Саніна і ще кільканадцять неігрових фільмів від Віктора Олендера до молодих режисерів.
3. Фільм «Молитва за гетьмана Мазепу», резонанс довкола нього і несправедлива рецепція цієї картини. Книга Сергія Тримбача «Олександр Довженко. Загибель богів: Ідентифікація автора в національному часо-просторі». А також цикл історико-кінознавчих робіт харківського кінознавця Володимира Миславського.
Ганна Яровенко
1. Кінопроцес переважно застійний.
В ігровому кіно. Ті, хто знімали весь час: Кіра Муратова, Оксана Байрак, Олександр Кирієнко (комерційна підтримка).
Цікавими були «Мамай» Саніна, «Las Meninas» Сергія Подольчака, творчість оператора Сергія Михальчука. Про «Молитву за гетьмана Мазепу» Іллєнка промовчу. В анімації –Степан Коваль. В документальному кіно – Ганна Яровенко, Максим Васянович, Ігор Стрембіцький. В аматорському – Влад Чабанюк.
2. «Мамай» Олеся Саніна, «Злидні» Степана Коваля, «Кіноманія» Ганни Яровенко
3. Розвал радянської кіносистеми. Створення «Фільмотехнікою» оскарівських кранів. Сучасний подвиг – зйомки Чабанюком і компанією без зовнішньої підтримки ігрового повнометражного фільму «Казка про чорного козака».
Корисні статті для Вас:  
  |