Редакція Перейти до переліку статей номеру 2011:#5
Мистецька хроніка


Фільми і мо­раль

5 лип­ня 2011 ро­ку Вер­хов­на Ра­да прий­ня­ла по­прав­ки до статті 15 За­ко­ну Ук­раїни «Про кіне­ма­то­графію» що­до по­ряд­ку ви­дачі дер­жав­но­го посвідчен­ня на пра­во роз­пов­сю­д­жен­ня і де­мон­ст­ру­ван­ня фільмів. Відтак для от­ри­ман­ня плат­но­го доз­во­лу суб’єктам кіне­ма­то­графії до­ве­деть­ся че­ка­ти вис­новків ек­с­перт­ної комісії про­тя­гом 25 днів. Як­що комісія ви­я­вить у фільмі еле­мен­ти про­па­ган­ди війни, на­силь­ст­ва, жор­сто­кості, фа­шиз­му і не­о­фа­шиз­му, спря­мо­вані на ліквідацію не­за­леж­ності Ук­раїни, роз­па­лю­ван­ня міжетнічної, ра­со­вої, релігійної во­рож­нечі, при­ни­жен­ня нації (чи осо­би­с­тості), не­по­ва­ги до національ­них і релігійних свя­тинь, а та­кож ті, які про­па­гу­ють невігла­ст­во, не­по­ва­гу до батьків, нар­ко­манію, ток­си­ко­манію, ал­ко­голізм та інші шкідливі звич­ки, то в ліцензії бу­де відмов­ле­но.

«До­ро­гу до­до­му» по­ба­чи­ли

в Києві

У липні в сто­лич­но­му «Кіно­па­лаці» відбув­ся до­прем’єрний по­каз до­ку­мен­таль­ної ко­рот­ко­ме­т­раж­ної стрічки «До­ро­га до­до­му», яка на­весні здо­бу­ла приз гля­даць­ких сим­патій Міжна­род­но­го Нью-Йорксь­ко­го фе­с­ти­ва­лю не­за­леж­них кіно- і віде­офільмів (New York International Independent Film and Video Festival). «До­ро­га до­до­му» – на­зва при­ват­но­го аме­ри­кансь­ко­го при­тул­ку в Одесі, де підлітки з не­бла­го­по­луч­них ро­дин на­ма­га­ють­ся знай­ти до­ро­гу в до­рос­ле жит­тя. Реґіна Мар’яновсь­ка (ре­жи­сер) – сту­дент­ка Ака­демії кіно в Па­рижі – ство­ри­ла аль­ма­нах із пор­т­ретів кількох без­при­туль­них. Історії «ге­роїв» су­го­лосні до­лям ба­га­ть­ох по­ки­ну­тих сім’єю та дер­жа­вою дітей. Пе­ре­гля­ну­ти стрічку гля­дач, оче­вид­но, змо­же на фе­с­ти­ва­лях до­ку­мен­таль­но­го кіно «Docudays» і «Мо­лодість».

Кіноспадщина на Першому Національному

Про­ект «Кіно­с­пад­щи­на Ук­раїни на Пер­шо­му Національ­но­му», ініційо­ва­ний Мінкуль­ту­ри, при­уро­че­ний до 20-річчя Не­за­леж­ності Ук­раїни, три­ва­ти­ме в серп­ні – ве­рес­ні 2011 ро­ку. Фільми кіностудії ім. О. Дов­женка з 1 серпня де­мон­ст­ру­ва­ти­муть щод­ня, окрім вихідних, у пообідньо­му ефірі з нічним по­вто­ром (загалом – 34 стрічки). Пе­ред те­ле­се­ан­сом вра­жен­ня­ми від ро­бо­ти над кар­ти­ною ділитимуться ак­то­ри, ре­жи­се­ри; до роз­мо­ви приєднуватимуть­ся кри­ти­ки й кінознавці. Окрім того, на прес-кон­фе­ренції міністр куль­ту­ри Ми­хай­ло Ку­ли­няк за­пев­нив, що є підста­ви най­б­лиж­чим ча­сом си­ту­ацію з кіно­ви­роб­ництвом зміни­ти на кра­ще.

Май­стер-кла­си в Центрі Кур­ба­са

18 лип­ня в Центрі Ле­ся Кур­ба­са (Київ) роз­по­чав­ся три­ва­лий цикл май­стер-класів для мо­ло­дих ук­раїнських митців (віком до 35 років, що вже ма­ють про­фесійний досвід), ор­ганізо­ва­ний спільно з Те­а­т­раль­ним інсти­ту­том ім. З. Ра­шевсь­ко­го (Вар­ша­ва). Про­ект на­дає мож­ливість учас­ни­кам вдо­с­ко­на­ли­ти свої про­фесійні на­вич­ки та оз­най­о­ми­ти­ся з прак­ти­кою су­час­но­го польсь­ко­го те­а­т­ру. Йо­го ме­тою є та­кож за­по­чат­ку­ван­ня ши­ро­кої співпраці між польсь­ки­ми та ук­раїнськи­ми те­а­т­раль­ни­ми діяча­ми, за­кла­ден­ня ос­но­ви для ство­рен­ня те­а­т­раль­ної ко­про­дукції (зо­к­ре­ма, спи­сок кон­тактів учас­ників май­стер-класів бу­де пе­ре­да­ний польсь­ким парт­не­рам для ви­ко­ри­с­тан­ня у по­даль­шо­му співробітництві). За­нят­тя та тренінги поділені на три бло­ки: хо­рео­графія, те­а­т­раль­на ре­жи­су­ра і дра­ма­тургія, ко­жен з яких за­вер­шується публічною пре­зен­тацією ре­зуль­татів. Про­ект роз­по­чав­ся з май­стер-класів з тан­цю­валь­но­го те­а­т­ру під керівництвом за­снов­ни­ка од­но­го з найвідоміших польсь­ких те­атрів тан­цю – «Dada von Bzdulow», співор­ганіза­то­ра фе­с­ти­ва­лю «Гдансь­ка кор­по­рація тан­цю» Ле­ше­ка Бзди­ла. За йо­го сло­ва­ми, в Польщі май­стер-кла­си є ос­нов­ним спо­со­бом освіти в га­лузі су­час­но­го те­а­т­ру впро­довж ос­танніх 20 років. Ху­дожній керівник Ек­с­пе­ри­мен­таль­ної студії тан­цю EST у Кра­кові Іво­на Оль­шовсь­ка по­ка­за­ла київським гля­да­чам свій пер­фор­манс «Spacer». На­ступ­ний блок тренінгів, з те­а­т­раль­ної ре­жи­су­ри, стар­ту­вав 29 серп­ня під керівництвом На­талії Кор­ча­ковсь­кої та Павєла Пассіні. В центрі ува­ги опи­ни­ли­ся такі ас­пек­ти ре­жи­серсь­кої діяль­ності, як ство­рен­ня ав­торсь­ко­го сце­нарію до ви­с­та­ви та ро­бота ре­жи­се­ра над ак­торсь­кою імпровізацією. 24 жовт­ня роз­поч­неть­ся цикл тренінгів з дра­ма­тургії під керівництвом Малґожа­ти Сікорсь­кої-Міщук та Се­бастіяна Маєвсько­го, при­свя­че­ний, зо­к­ре­ма, аме­ри­кансь­ким ме­то­ди­кам ство­рен­ня дра­ма­тургічно­го тек­с­ту. Учас­ни­ки май­стер-класів от­ри­ма­ють сер­тифіка­ти Те­а­т­раль­но­го інсти­ту­ту

ім. З. Ра­шевсь­ко­го.

Нагороди Одеського кінофестивалю

З 15 по 23 липня відбувся ІІ Одеський МКФ. За цей час його глядачі могли побачити 3 світові, 10 міжнародних та більше 40 національних кінопремШєр. В конкурсну програму ввійшли 14 фільмів з усього світу: від Гонконгу та Уругваю до країн Скандинавії та Східної Європи. Майже всі конкурсні фільми представляли на фестивалі члени знімальних груп. Гран-прі отримав фільм французької режисерки Селін Шьямма «Дівчинка-шибеник» («Tomboy»), приз за кращу режисуру – бельгієць Оліас Барко (фільм «Убийте мене, будь-ласка»), за кращу акторську роботу – актриса Керен Бергер за фільм «2 Night»(режисер Рой Вернер, Ізраїль), спеціальний приз журі – «Притулок» Драгомира Шолєва (Болгарія) і «Термін придатності» Федерико Вейроха (Уругвай), приз глядацьких симпатій – «Альманія: ласкаво просимо до Німеччини» Ясмін Самдерелі (Німеччина). До цьогорічного журі фестивалю під керівництвом польського актора і режисера Єжи Штура увійшли: актриса, режисерка та співачка Марія де Медейруш (Португалія), актриса театру та кіно Ада Роговцева (Україна), продюсер, режисер та сценарист Валерій Тодо­ров­ський (Росія), кінокритик, генеральний секретар ФІПРЕССІ Клаус Едер (Німеччина). Окрім конкурсної програми, на фестивалі були продемонстровані численні ретро­спективи українського, французького, російського та європейського кіно.

«Со­ба­чий вальс» на Одесь­ко­му кіно­фе­с­ти­валі

Ко­рот­ко­ме­т­раж­ний фільм Та­ра­са Тка­чен­ка «Со­ба­чий вальс» от­ри­мав приз «Най­кра­щий ук­раїнський фільм» у кон­курсі «Ук­раїнська ла­бо­ра­торія» на ІІ Одесь­ко­му кіно­фе­с­ти­валі. Фільм є ча­с­ти­ною аль­ма­на­ху «За­ко­хані в Київ», де за­га­лом пред­став­ле­но вісім ко­рот­ко­ме­т­ра­жок мо­ло­дих ук­раїнських ре­жи­серів. Ви­роб­ник – студія «INQ PRODUCTION STUDIO» на чолі з про­дю­се­ром Во­ло­ди­ми­ром Хо­рун­жим. Ще раніше фільм «Ру­ка» з цьо­го ж аль­ма­на­ху дістав три на­го­ро­ди на «Відкритій ночі». «Со­ба­чий вальс» – це історія двох са­мот­ніх лю­дей по­хи­ло­го віку, що відчай­душ­но три­ма­ють­ся за своє ми­ну­ле. Ми­ну­ле, яке зни­кає навіть фізич­но. Ад­же тихі дво­ри і бу­дин­ки, в яких во­ни жи­вуть, зно­сять. Не­щад­но на­сту­пає но­ва, більш праг­ма­тич­на епо­ха. І між дво­ма са­мотніми пенсіоне­ра­ми за­ро­д­жується справжнє ко­хан­ня. Сце­на­рист фільму Ія Мис­лиць­ка, опе­ра­тор Олексій На­за­рук, ху­дож­ник Влад­лен Оду­ден­ко. В ро­лях: Ми­ко­ла Олійник, Ада Ро­гов­це­ва, Олек­сандр Ігна­ту­ша, Інна Капінос.

Едуардові Митницькому – 80!

4 серпня 2011 року видатному театра­ль­ному режисерові, народному артистові України та Росії, художньому керівникові Театру драми і комедії на лівому березі Дніпра Едуардові Марковичу Митницькому виповнилося 80 років. Його остання по­становка – «Три сестри» за А. Чеховим – стала подією теат­раль­ного життя; її відзначило й журі цьогоріч­ної «Київської пекторалі» премією «За кращу режи­сер­ську роботу». «Культурний спадок пере­дається незримими шляхами – як культура сприйняття, культура мислен­ня, культура почуттів. Урешті-решт, світ не такий стра­шний, коли є театр», – запевняє майстер. «Лівобережці» запросять глядачів на відкриття сезону 9 вересня 2011 року.

Езоп: тлумачення Михайла Голубовича

Луганський обласний український музично-драматичний театр у липні завершив сезон прем’єрою – виставою за п’єсою бразильського драматурга Гільєрмо Фігейредо «Лисиця і виноград» (оповідь про байкаря Езопа, що був рабом у філо­софа Ксанфа). Режисер Володимир Московченко розповів, що волів знайти роль, яка за фактурою і психологією підійшла б народному артисту України Михайлові Голубовичу. Глядачі звикли бачити Голубовича переважно в революційних, вольових ролях, тоді як Езоп – абсолютно новий досвід актора і художнього керівника театру М. Голубовича.

Фільм про Георгія Гонгадзе знімають... у Росії

У Росії за сприяння найпопулярніших телекомпаній розпочато зйомки фільму про вбивство українського журналіста Георгія Гонгадзе. Про це заявила автор картини Ірина Чернова: «Є ситуації, коли ми просто відчуваємо, що цю тему потрібно зафільмувати, що вона буде мати попит – і ми її знімаємо». Якщо роботи виконуватимуться за планом, до річниці смерті Гонгадзе (у вересні 2011 року) в російському телеефірі відбудеться прем’єра стрічки. Робоча назва фільму – «Вбивство, яке змінило Україну».

«Від Дня Перемоги – до Дня Незалежності»

До кількох дат – свого 80-річчя, на відзнаку 70-річчя початку Великої Вітчизняної війни і до 20-річчя Неза­леж­ності України кінотеатр «Жовтень» спільно з кіноконцерном «Мосфільм» подовжили благодійний проект – ретрокінофестиваль «Від Дня Перемоги – до Дня Незалеж­ності»: «Які були ми молоді…». Кияни старшого покоління, ветерани воєн, пенсіонери, малозабезпечені мешканці столиці могли безкоштовно відвідати кінотеатр і переглянути на великому екрані стрічки, які стали кінокласикою: «Оповідь про те, як цар Петро арапа оженив»

О. Мітти (1976), «Успіх» К. Худякова (1984), «Людина з бульвару Капуцинів» А. Сури­кової (1987).

Проекти, що пройшли до другого етапу конкурсу кінопроектів

Наказом Державного агентства України з питань кіно від 19 серпня 2011 року № 14 «Про затвердження списку проектів, що пройшли до другого етапу конкурсу кінопроектів» затверджено список кінопроектів. Загалом – 51 робота: неігрові (9), анімація (5), ігрові (19), а також дебюти (ігрові к/м – 12, ігрові п/м – 3, неігрові – 3). Серед режисерів заявлених фільмів Кіра Муратова, Анатолій Матешко, Олесь Санін, Степан Коваль, Надія Кошман, Валентин Васянович та ін. Список майбутніх фільмів розміщено на офіційному сайті Держкіно.

Уперше в рамках конкурсу на отримання державних коштів відбудеться нова для вітчизняного кінопростору процедура – пітчинг проектів. За результатами його проведення між переможцями Державне агентство України з питань кіно на цьогорічну реалізацію проектів розподілить 70 млн. грн. бюджетних коштів.


Корисні статті для Вас:
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2011:#5

                        © copyright 2024