Перейти до переліку статей номеру 2007:#1


Анатолію Сирих – 60!

2 жовтня в Будинку кіно рідні, друзі та колеги вітали українського режисера-документаліста Анатолія Сирих із 60-річчям. Особливим подарунком для присутніх на святі гостей став прем’єрний показ нової стрічки режисера «Михайло Грицюк. Не плач за мною, Аргентино!», знятої на «Укркінохроніці» 2006 року. Перед цим було показано й першу, тонко-іронічну студентську короткометражну стрічку «Гірко!».

Родом із Росії, Анатолій Сирих є автором багатьох документальних стрічок, де персонажами є відомі, а часом, навпаки, малознані українські (й не лише українські) митці: Іван Миколайчук, Валентин Сильвестров, Григорій Гавриленко, Сергій Параджанов, Геннадій Айгі, Михайло Булгаков та ін.

«Кіноромани» та українські письменники

У видавництві «Кіно-Коло» побачила світ книжка «Кіноромани: українські письменники про улюблені фільми». Видання з’явилося як результат однойменного проекту, що проходив упродовж першої половини 2006 року в Державному центрі театрального мистецтва ім. Леся Курбаса й був ініційований Станіславом Сукненком, керівником кіноклубу «Візуальна лабораторія». Українських письменників запрошували презентувати перед публікою свої улюблені фільми. А вже на основі їхніх виступів, а також спеціально написаних про фільм есеїв і було скомпоновано книжку (до видання додається також DVD, на якому можна також послухати виступи письменників). П’ятнадцять фільмів і п’ятнадцять «персонажів» – подружжя Дяченків, Оксана Забужко, Юрій Андрухович, Наталя Білоцерківець, Євгенія Кононенко, Марія Матіос, Марина Медникова, Лариса Денисенко, Любко Дереш, Марина Гримич, Леся Воронина, Ірен Роздобудько, Леонід Кононович, Світлана Поваляєва, Андрій Курков. Крім розповідей, до книжки ввійшли додаткові матеріали про презентовані фільми, а також короткі біографії самих письменників.

Роксоляна Свято

Пішов із життя

Анатолій Буковський

19 вересня 2006 року не стало Анатолія Буковського, знаного українського кінорежисера, автора багатьох кіно- й телефільмів.

Народжений 1925 року в м. Балашов Саратовської області, А.Буковський із 1942 року воював у лавах Радянської армії. Закінчивши 1958 року режисерський факультет КДІТМ ім. І. Карпенка-Карого, дебютував 1959 року стрічкою «Військова таємниця» на Ялтинській кіностудії.

Стрічка «Між добрими людьми» (1962) зробила режисера широковідомим у глядацьких колах. З-поміж інших робіт режисера – «Сумка, повна сердець» (1963), «Бур’ян» (1966), «Варчина земля» (1969), «Лада з країни Берендеїв» (1971), «Тут нам жити» (1972), «Небо – земля – небо» (1975), «Підпільний обком діє» (1978), «Пора літніх гроз» (1980), «Візит у Ковалівку» (1980), «Провал операції «Велика ведмедиця» (1982), «Володьчине життя» (1984), «Повернення» (1987), «Особиста зброя» (1991).

Друзі й колеги сумують із приводу втрати Майстра.

Редакція

Сценографія. Сезон 2006

З 25 жовтня по 24 листопада в Галереї мистецтв ім. Олени Замостян НаУКМА проходила виставка театральних художників «Сценографія. Сезон 2006». Автори робіт (костюмів, декорацій та реквізиту, фотографій з вистав тощо) – художники провідних київських театрів: Т. Соловйова, Л. Нагорна, М. Левитська, В. Карашевський, О. Татаринов, О. Вакарчук, І. Білецький, О. Гавриш, А. Александрович-Дочевський, О. Луньов, І. Несміянов, М. Погрібняк, Г. Іпатьєва, С. Коштелянчук, Б. Фірцак, В. Бариба. Цією виставкою планується розпочати щорічні презентації робіт київських театральних художників, які б стали своєрідним підсумком кожного театрального сезону. Автор проекту – режисер Андрій Приходько.

Проект «Територія сучасного

театру»

В листопаді в Центрі театрального мистецтва імені Леся Курбаса п’єсою Неди Неждани «Коли повертається дощ» у постановці Андрія Білоуса «Навь» розпочався проект «Територія сучасного театру», що передбачає тіснішу співпрацю сучасного режисера із сучасним драматургом, а також з актором, критиком та продюсером. Ініціатори проекту на чолі з головним режисером театру «Ательє – 16» Ігорем Талалаєвським пропонують театральним діячам подавати свої пропозиції для створення нового, справді сучасного мистецького середовища. І.Талалаєвський стверджує, що новий менеджмент театру без жодної державної підтримки – цілком реальна річ і що на першому етапі продюсерське ядро, складене з творчих особистостей, не чекає прибутків, але сподівається на це в майбутньому.

Лабораторія А.К.Т. презентувала «Жінок»

У жовтні театральна лабораторія А.К.Т. Центру театрального мистецтва ім.Леся Курбаса презентувала виставу «Жінки» за міні-п’єсами француженки Жанни Вормс у перекладі Зої Борисюк. А.К.Т., що існує у формах відкритої та закритої акторських робітень, поки що показала виставу для обмеженого кола. Актори Роза Кучерова, Наталя Філліпович, Стефанія Бродська, Наталія Кардаш, Павло Цибок, Наталія Яновська та керівник проекту й студії, відомий актор Олег Драч вивчають природу акторської гри, випрацьовують навички творення в довготривалому акторському ансамблі, отже, можна чекати, що скоро народиться новий театр. Щодо прем’єри, – вона вразила по-японськи рафінованою подачею звичайного целофану, сценографічного матеріалу всіх авангардових вистав, зокрема улюбленої фактури художника-сценографа Володимира Карашевського. Сценічне оформлення Карашевського та костюми Ольги Новикової виглядали вишуканим подарунком для багатьох молодих актрис, майстерність яких тільки спинається на ноги.

Економічна цензура в дії

У Бюджеті на 2007 рік скасовано пільги для українського кіновиробництва, тобто зупинено дію ст. 5, п.2. 18 та 2. 19 Закону «Про оподаткування прибутку підприємств», згідно з якою в 2006 році виробники теле- і кінопродукції могли відносити кошти на виробництво валових витрат. Фахівці пропонують вдосконалити оподаткування, а саме – надати преференції для національного кіновиробника без скасування пільг, які вже були запроваджені.

Несподівана театральність музичної класики

Останні музичні проекти Німецького культурного центру Ґете-Інститут у Києві вразили духом театру в музичній стихії. 17 жовтня в Будинку вчених кияни вперше мали змогу вживу почути твори одного з найвідоміших композиторів ХХ століття угорця Дьордя Лігетті, що довго працював у Німеччині і розробив мікрополіфонію – стильову композиційну техніку більше десяти самостійних голосів. Як для театрознавця – кожен з цих голосів – окремий персонаж. Відомий своєю ексцентричністю сучасний український композитор і диригент Володимир Рунчак з камерним ансамблем «Нова музика в Україні», напевне, тільки посилили закладену композитором специфіку.

8 листопада вокальний секстет «Singer Pur», який запропонував концерт «Пісні кохання на всі часи», кожну з пісень (від середньовічних німецьких чи ірландських до хіта Стінга «Англієць у Нью-Йорку») перетворював на драматичну, комічну, мелодраматичну чи романтичну сценку на сцені Колонного залу імені М.Лисенка. Не минуло це і нашого «Щедрика», який був повною несподіванкою, адже з’явився на біс, - і нашою милозвучною мовою. Ось як далеко заходить перевтілення у німецьких музикантів.

Валентина Грицук

Плани студії «Арт Відео»

Андрій Лєбєдєв, керівник студії «Арт Відео», що вже зняла 365 трихвилинних серій фільму «Пригоди кота Викрутаса» (їх покажуть по телеканалу ТЕТ), повідомив у пресі, що студія вирішила зняти анімаційний серіал про історію України. Його перша серія буде подарована усім школам України.


Корисні статті для Вас:
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2007:#1

                        © copyright 2024