Минулого року виповнилось півстоліття фільму, етапному не лише в історії кіно СРСР, а й в історії кіно світового. Про це свідчать численні дослідження, зокрема текст, присвячений шедевру Андрія Тарковського, з фоліанта «Кино. Всемирная история» під редакцією Філіпа Кемпа (576 стор., 1100 ілюстрацій, 25 авторів-упорядників):
«У трактуванні режисера середньовічна Русь огорнута холодом, закутанута туманом, це країна боліт і злиденних сіл з нещасними селянами, які стають жертвами жорстоких набігів татар, що розоряють країну.
На зразок багатьох сучасних режисерів-біографів, Тарковський скрупульозно підійшов до обраної теми, досконало вивчивши життєпис Рубльова. Наприклад, присутність монаха при пограбуванні Володимира, після якого він прийняв обітницю мовчання, і спостереження за відливанням дзвона. Тарковський не вдається до спроб створити приємний для ока сюжет з різноманітних подій, навпаки, драматичне загострення відчувається в кожній сцені і пропускається крізь призму суб’єктивної свідомості. Режисер пропонує глядачам поглянути на цей дикий світ сумними очима головного героя, вслухатися в звуки і вглядітися в пейзаж, які становлять тло внутрішніх мук Рубльова. Таким чином фільм дозволяє проникнути в глибину роздумів про долю художника, людської оцінки духовності і загадки сліпої віри. Фільм знімався на студії «Мосфільм» з помірним бюджетом в один мільйон карбованців, а хронометраж було скорочено з 205 хвилин до 186 радянськими цензорами, які з острахом поставились до порушеної релігійної тематики, політичної двозначності та сцен жорстокості. Фільм вийшов у прокат тільки 1971 року».
Кино. Всемирная история. Главный редактор Филип Кемп / Пер. с англ. – М. : Магма, 2013. – С. 306.
Корисні статті для Вас:   Андрій Тарковський2011-04-05   Ростислав Плахов-Модестов: Показати українську історію2004-02-11   Андрій Тарковський: збирач снів2011-03-19     |