Двічі про янголів
19 грудня 2009 року на Новій сцені Національного академічного театру російської драми ім. Лесі Українки відбулася прем’єра спектаклю «Янголятко, або Сексуальні неврози наших батьків» за твором «Сексуальні неврози наших батьків» сучасного швейцарського драматурга Лукаса Берфуса. Режисер і автор російського перекладу п’єси – Алла Рибікова – презентувала постановку як першу виставу проекту «Чи легко бути молодим», за допомогою якого театр ім. Лесі Українки планує оновити свій репертуар, а також стосунки з молоддю. Історія «особливої» дівчини відображає цілковитий абсурд і жорстокість сучасного світу. У спектаклі задіяні: Лариса Кадочникова, Олександр Бондаренко, Євген Лунченко, Станіслав Москвін, Олена Тополь та інші.
Прем’єрну виставу Нового драматичного театру на Печерську «День янгола», постановку якої за п’єсою (написаною самими акторами) здійснила режисер Олена Лазович, глядачі переглянули 9 січня 2010 року. Дійство оповідає про два свята з життя однієї родини – День янгола і Різдво. Виставу створили актори: Світлана Осипенко, Юрій Вутянов, Катерина Кистень, Олена Медведєва, В’ячеслав Мамчур, Катерина Рубашкіна.
Гастролі «Вільного театру»
Наприкінці 2009 року в рамках святкування 15-річчя заснування Посольства Грузії в Україні в Київському академічному Молодому театрі гастролював «Вільний театр» (м. Тбілісі, Грузія). 24 грудня гості показали виставу «Брати», де Автанділ Варсімашвілі виступив у ролі постановника та автора п’єси (її написано за мотивами фільму Лукіно Вісконті «Рокко та його брати»), а 25-го – «Кавказьке крейдяне коло». «Коло…» Бертольда Брехта, яке ввійшло в історію не тільки грузинського, але й світового театру (завдяки постановці Роберта Стуруа), постановник теж «заявив» як оповідь про війну. Свого часу Автанділ Варсімашвілі був учнем Стуруа і провів виставу вчителя загалом 175 разів. Історія, на постановку якої він зважився вже як керівник «Вільного театру», розповідає про те, як війна виявляє найкращі та найгірші людські властивості.
Міжнародний проект на сцені Молодого театру
12 та 13 лютого в Молодому театрі відбулися премШєрні покази вистави «Поки мама не прийшла». Вона з’явилась як міжнародний проект – результат давньої дружби Молодого театру, Французького культурного центру і Посольства Франції в Україні. В основу покладено популярну пШєсу сучасного французького драматурга автора близько двадцяти пШєс Ремі Де Воса «JusquШa ce que la mort nous separe» («Доки смерть не розлучить нас»). Українською твір переклала драматург Неда Неждана. Для реалізації проекту з Франції було запрошено відомого режисера Крістофа Фьотріє, у творчому доробку якого більше тридцяти постановок по всьому світові.
Іоселіані завершує новий фільм
Завершилися зйомки нового художнього фільму Отара Іоселіані «Шантрапа». Картина стала першим досвідом співпраці режисера із українським актором Богданом Ступкою. Фільм – це спільне виробництво України та Франції, а знімали в Грузії та Франції. Монтаж і тонування фільму триватимуть до літа, після чого відбудеться світова премШєра стрічки і прокат.
Український фільм на Берлінале
11-хвилинна стрічка «Глухота» Мирослава Слабошпицького була представлена на цьогорічному «Берлінале». Минулого року цей режисер показував там свою короткометражку «Діагноз».
Вечори французького кіно
28 січня – 3 лютого в столичному кінотеатрі «Україна» відбулися «Вечори фран- цузького кіно». Глядачі мали можливість ознайомитися з кращими французькими фільмами нового сезону: це романтичний мюзикл «Париж! Париж!», молодіжна комедія «LoL», комедія «Мої зірки і я», мелодрама «Клієнтка французького жигало» і комедія «Луїза-Мішель». Розпочавшись у Києві, фестиваль продовжився у Вінниці, Донецьку, Дніпропетровську, Запоріжжі, Львові, Одесі та Харкові.
Росіяни визнали Богдана Ступку кращим актором року
29 січня у Москві відбулася урочиста церемонія вручення премії «Золотий орел». Премію за найкращу чоловічу роль здобув Богдан Ступка за свою роботу у фільмі «Тарас Бульба» Володимира Бортка.
50 років української анімації
29 січня у Червоному залі Будинку кіно пройшов святковий вечір, присвячений 50-річчю від дня заснування Української кіностудії анімаційних фільмів. З цієї нагоди багатьом українським майстрам анімації були присвоєні почесні звання .
Зупинка на вимогу
З 29 січня до 1 лютого у Будинку кіно тривав «Анімакрок. Зупинка на вимогу». Протягом триденного анімаційного марафону кияни мали змогу побачити кращі фільми, що брали участь у фестивалі «КРОК» у 2009 році, та відвідати творчий вечір і майстер-клас відомого російського режисера Андрія Хржановського.
Один із «нової хвилі»
11 січня, кілька місяців не доживши до свого девШяностоліття, помер Ерік Ромер (1920 р.н.) – один із засновників французької «нової хвилі», режисер і кінокритик, певний час головний редактор відомого кінознавчого журналу «Cahiers du cinеma» (1958-1963), автор понад 50 фільмів.
Першу повнометражну стрічку - «Знак лева» – режисер зняв 1959 року. Та слава прийшла до нього лише через десятиліття, коли 1969 року його роботу «Моя ніч у Мод» було номіновано на «Оскар». А вже наступний фільм – «Коліно Клер» – отримав головну нагороду на МКФ у Сан-Себастьяні. Переважну більшість своїх кіноробіт режисер розділив на кілька циклів - «Комедії та прислівШя», «Пори року» та «Моральні історії».
2001 року Ромер отримав венеційського «Золотого лева» за заслуги перед кінематографом. Його ж останньою роботою стала стрічка «Любові Астреї та Селадона», знята 2007 року. Після цього Ерік Ромер заявив про своє рішення відійти від режисерської роботи.
Вім Вендерс освоїв 3d-технології
Тривимірне кіно перестає бути суто комерційним. Відомий німецький режисер Вім Вендерс повідомив про завершення роботи над своєю новою стрічкою «Політ» («Il Volo»). Це короткометражний 3d-фільм (тривалістю 27 хв.), за жанром - докудрама, що розповідає про мера Калабрії - італійської провінції, що прийняла до себе на проживання спільноту курдських біженців, підтримавши таким чином програму місцевого уряду, спрямовану на зростання чисельності місцевого населення.
Бюджет стрічки виявився доволі низьким (500 тисяч $), а його виробництво було повністю профінансовано калабрійськими інвесторами.
(Не)терпимість у кіно
Із 2 по 5 лютого у приміщенні Гете-Інституту в Києві демонструвалася програма фільмів під назвою «(Не)терпимість». Проблема нетерпимості існувала завжди, вона ж є актуальною і для сучасної України. Свій погляд на нетерпимість запропонували як всесвітньо відомі режисери, як-от Райнер Вернер Фасбіндер і Кен Лоуч, так і молоді європейські кінематографісти. Програма включила повнометражні та короткометражні стрічки, які були як ігровими, так і документальними. Особливою подією став показ українського фільму «Не один вдома» Олени Фетісової. Завершились покази дискусією на тему «Толерантність».
Кінофестиваль «NYC»
В останні дні лютого у Нью-Йорку відбувся перший кінофестиваль «NYC», присвячений сучасному українському й пострадянському кіно. З 25 по 28 лютого тривали покази фільмів, що розкривають, за висловом організаторів фестивалю, «автентичні, унікальні історії зі східноєвропейського досвіду». Ось чому більшість представлених фільмів тематично орієнтовані на соціальні проблеми та тяжіють до документалістики. До програми фестивалю увійшли такі вже відомі українські фільми, як «Пересохла земля» Тараса Томенка і «Четверта хвиля» Вікторії Мельникової, остання документальна стрічка Дмитра Тяжлова «Я памШятник собі», а також декілька короткометражних фільмів молодих українських режисерів.
«Чайка» у виконанні студентів Богдана Ступки
15 і 18 лютого на сцені театру ім. І. Франка було показано виставу «Чайка» за п'єсою А. Чехова (режисер Валентин Козьменко-Делінде). Зіграли її студенти експериментального курсу Б. Ступки. Експериментальність у тому, що, за словами Валентина Козьменко-Делінде, з першого ж курсу вони почали працювати над кількома проектами («Чайка» – один із них): спочатку над етюдами, окремими уривками, а потім перейшли до складнішого. До четвертого курсу проекти вибудовуються у вистави, які можна показати на сцені театру. Такий метод у навчанні акторської майстерності, на думку режисера, позбавляє від болісного переходу від «школи» до театру. У виставі приємно вражає старанність і ретельність, що найяскравіше виявляється в переходах між сценами, а також в контрастності між першою та другою дією. Зважаючи на те, що робота над пШєсою тривала не один рік, така відшліфованість цілком зрозуміла. Яскраво виражений мінімалізм у декораціях і костюмах можна радше зарахувати до недоліків постановки (незначних, проте все ж таки) як несумісний з чеховською «Чайкою». Серед акторів хотілося б відзначити виконавців ролей Тригоріна (Григорій Руденко) та Ірини Миколаївни (Альона Меметова): демонстрація широкого спектру емоцій, цілковите злиття з персонажем, а у сцені зваблення глядачі навіть не змогли втриматися від оплесків. Камерний формат вистави, коли і актори, і глядачі перебували на одній сцені, дозволив ще більше наблизитися до безнадійно закоханих персонажів Чехова та пройнятися їхніми емоціями. 1 березня вони показали у театрі ім. І. Франка ще одну виставу – дипломну роботу «Вій. Страшна помста» за твором Миколи Гололя (режисер В. Козьменко-Делінде), зроблену в жанрі мюзикла: крім гоголівських класичних текстів, у ній використано пісні і музичні композиції Святослава Вакарчука.
Катерина Сєрбіна
Корисні статті для Вас:   Мей Вест – кінодіва-бунтарка2017-11-11   Лист Міністру культури і відповідь Міністерства2018-01-01   Біографія як видовище2018-01-01     |