Світова кінокласика.
Збірник статей. Випуск 6.
Бібліотека журналу «Кіно-Театр». —
К., 2011.
Шостий випуск
«Світової кінокласики»
Наприкінці 2011 року редакція журналу «Кіно-Театр» випустила шостий збірник статей «Світова кінокласика». Як і попередні, він по-своєму унікальний. «Світову кінокласику» без натяжки можна порівняти зі своєрідною «скарбничкою» для студентів, причому не лише кінознавців. Зацікавлений читач знаходить у ній розповіді не тільки про кіномитців, їхні біографії і твори, це також детальний, глибокий аналіз, влучні думки, спостереження, порівняння. Це вагомий інтелектуальний матеріал, який завжди цікавив прихильників кіно.
У шостому випуску йдеться про режисерів: Жоржа Мельєса, Александра Маккендріка, Роберта Хеймера, Маріо Дзампі, Чарльза Крайтона, Федеріко Фелліні, Інґмара Берґмана, Їржі Менцеля, Кшиштофа Кесльовського, Тенгіза Абуладзе, Карлоса Сауру, актора Жана Габена, актора і режисера Івана Миколайчука. Ось таке «сузір’я» опинилося цього разу в центрі уваги дослідників — команди, до якої традиційно входять як кінознавці з досвідом, так і студенти, які тільки починають освоювати неозорий материк знань про десяту музу.
Усі статті свіжі, цікаві (окрім хіба що присвяченої Жоржу Мельєсу: їй, на жаль, бракує новизни), відкривають читачеві невідоме, спонукають його до розмислів, ба більше: після прочитання навіть виникає бажання переглянути фільми того чи іншого режисера, щоб мати можливість подискутувати (нехай і заочно) з автором щодо окремих думок, подій, аспектів.
Мова збірника добірна, емоційна, позначена добрим стилем, автори глибоко відчувають те, про що пишуть, виявляють особисту зацікавленість, ведуть за собою, пробуджуючи інтерес до предмета розмови. До таких належать Анастасія Пащенко з «Атмосферою тривоги в “історії від Фелліні“», Яна Жадан з «“Персоною” Інґмара Берґмана», Роксоляна Свято з «Кінематографом нестерпної легкості», Анна Авраменко з «Незримою присутністю долі у “Трьох кольорах” Кшиштофа Кесльовського», Лариса Іванишина з «Красою і таємницею фламенко у фільмах Карлоса Саури» та Лариса Брюховецька зі статтями «Не може вмерти прекрасна суть людська (Тенгіз Абуладзе)» та «Іван Миколайчук і актуалізація українських етнічних символів і кодів». Зокрема, у статті про Тенгіза Абуладзе стикаються різні погляди, вирують живі емоції, «фонтанують» цікаві думки, влучні спостереження та глибокий аналіз. Це не залишає байдужим, як і кіношедеври, про які йдеться.
Зважаючи на вагомий доробок авторів «Світової кінокласики», хочеться сподіватися, що в майбутньому матимемо ще не одну можливість надихнутися їхнім інтелектуальним пошуком.
Корисні статті для Вас:   Мей Вест – кінодіва-бунтарка2017-11-11   Лист Міністру культури і відповідь Міністерства2018-01-01   Біографія як видовище2018-01-01     |