Лариса Наумова Перейти до переліку статей номеру 2018:#3
Як падало небо (у викладі BABYLON’13)


«Небо падає. Три місяці з життя Устима Голоднюка». BABYLON’13. Україна, 2017

Тема Майдану 2013–2014 років залишається досі однією з найболючіших і найважливіших. Час хроніки з простою фіксацією фактів минув, нові твори: фільми, вистави, чи й романи, які з’являються або з’являтимуться про Майдан, уже будуть неминуче мати характер переосмислення й інтерпретацій подій. Досі є необхідність у такому осмисленні й потреба повернення до тих обставин, пригадування і оцінювання, розмислу і аналізу.

Однією з таких інтерпретацій 2017 року стала стрічка об’єднання Babylon’13 «Небо падає».

Автор (чи автори) поставили перед собою надзвичайно складне завдання: через багатьох персонажів втілити образ героя, одного з Небесної сотні. Вийшов же фільм, який оповідає про представників одного покоління, здебільшого студентів, на очах яких розгортались події революції та які були активними небайдужими, щирими, відкритими й послідовними її учасниками. До кінця. До останнього. Усвідомлюючи значення всіх подій, що відбуваються. Й розуміючи своє місце і свою роль у їх творенні.

Героями-оповідачами фільму стали Станіслав Грещишин, Святослав Юраш, Олена Стаднік, Мирослав Гай, Василь Стифурак та Марина Батурінець, які оповіли кожен про «свій Майдан», як вони його бачили, пережили і відчували. Таким чином, упродовж фільму перед глядачем вимальовується багатогранна оповідь молодих сучасників, що відчувають і переживають усі події гаряче і глибоко, щиро й відверто, як і належить молодим…

У фільмі також зроблено спробу вибудувати певну логічну послідовність загального розвитку подій на Майдані. Хоча цей аспект залишається все ж другорядним, витіснений емоційним живим викладом свідків.

Свідчення проілюстровано кадрами майданівських подій. Щоправда, автори, можливо, намагаючись якнайяскравіше відтворити те, що відбувалося, часом залучають до оповіді кадри, які, ймовірно, ще потребують оцінки і додаткового вивчення щодо визначення характеру дій та осіб, що їх відображено. Такі хронікальні свідчення без відповідного коментаря можуть мати не зовсім точне тлумачення у непідготованого чи то в не зовсім обізнаного глядача. Фільм же, зважаючи на субтитри англійською, розрахований на найширшу міжнародну аудиторію.

Фільм «Небо падає. Три місяці з життя Устима Голоднюка», викладений на сторінці #BABYLON’13 на каналі Youtube, як зазвичай матеріали об’єднання BABYLON’13, на жаль, не має авторських титрів… Такої «розкоші» не дозволяли собі учасники навіть російського проекту «Зима, уходи!» і подальших таких проектів – а російським авторам загрожували неприємності.

Віддаючи належне авторам BABYLON’13, їхнім професіоналізму, мужності й відданості справі, залишається абсолютно незрозумілим їхнє прагнення дотримуватися анонімності. Адже країні варто знати своїх героїв: імена операторів, репортерів, та й зрештою інженерів (чи режисерів) монтажу чи операторів-режисерів. Нехай їх багато, нехай титри триватимуть певний час, нехай навіть це буде довго. Як на погляд звичайного глядача, коли йдеться про екранний твір такого штибу, хотілося би знати автора інколи навіть і певного окремого кадру. Адже деякі кадри здобуто часом у дуже складних обставинах.


Корисні статті для Вас:
 
Розповісти правду2016-08-11
 
Революція гідності: американський ракурс2016-05-11
 
У мирний час полягли за Україну2004-02-11
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2018:#3

                        © copyright 2024