Редакція Перейти до переліку статей номеру 2020:#2
Мистецька хроніка


Бюджетні кошти для підтримки нових форм

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки кінематографії». Пресслужба Міністерства культури, молоді та спорту України повідомила: «З прийняттям постанови створено правові підстави для використання бюджетних коштів на державну підтримку кінематографії у нових формах (кешрібейти іноземним суб’єктам кінематографії, заходи кінокомісій з промоції локацій України тощо) та виплату стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії».

«1937. Червоний терор»

24 грудня Державне агентство України з питань кіно уклало з ТОВ «РРП ГРУП» договір про надання державної підтримки на виробництво документального фільму «1937. Червоний терор» (Режисер Володимир Рибась, автор сценарію – Ілларіон Павлюк, продюсер – Олег Рогожа). В Україні розпочинають виробництво повнометражного фільму про злочини Сталіна проти України в 30-х роках, відомих як Червоний терор. 5 вересня 1918 року Рада народних комісарів більшовицької Росії ухвалила постанову про «Червоний терор». Це стало початком масових «законних» розстрілів, катувань та ув’язнень багатьох людей, оголошених класовими ворогами. Держава повністю профінансує стрічку – всього виділили бл. 2,3 млн грн. Фільм з’явиться у 2020 році.

Про козацький рід, Рай і Пекло, Різдво й нечисту силу

З 1 січня 2020 року в широкий прокат вийшла дитяча козацька казка за сценарієм Сашка Лірника «Пекельна Хоругва, або Різдво Козацьке» (режисер Михайло Костров). Це фільм-казка про козаків, козацький рід, Рай і Пекло, Різдво й нечисту силу. Історія сповнена українського народного гумору, козацької героїки й закорінена в український фольклор і народну міфологію. В головних ролях – Костянтин Лінартович, Олександр Пожарський, Григорій Бакланов, Леся Самаєва, Арам Арзуманян. Продюсер – Євген Дяченко (ТОВ «Кінокомпанія 2016»).

Нагороди НСТДУ за 2019 рік

Відзнаки НСТДУ щорічно отримують актори, режисери, театрознавці, організатори театральної справи за визначні досягнення в галузі театрального мистецтва. Лауреатами 2019 року стали театральні діячі з Києва, Дніпра, Одеси, Харкова, Вінниці та Львова. Серед них: головний режисер Харківського театру ляльок ім. В. Афанасьєва Оксана Дмитрієва (премія ім. Сергія Данченка), акторка Київського ТЮГу Валерія Чайковська (премія «Наш родовід»), директор – художній керівник Київського Молодого театру Андрій Білоус (премія імені Миколи Садовського), актор-ляльковод Харківського театру ляльок ім. В. Афанасьєва Олексій Рубинський (у галузі театрознавства і театральної критики), актори Дніпровського театру драми і комедії – Євген Звягін (премія ім. Мар’яна Крушельницького) і Людмила Вороніна (премія ім. Марії Заньковецької), головний художник Одеського театру музичної комедії ім. М. Водяного Станіслав Зайцев (премія ім. Федора Нірода) та ін. Торік засновано і вперше вручено премію НСТДУ за найкраще сценічне відтворення надбань українського народу, закладених у звичаях, обрядах, традиціях, фольклорі наших предків, яку отримала художній керівник Львівського театрального центру «Слово і голос» Наталія Половинка.

«Золотий глобус» за правду

П’ятисерійний телесеріал Йогана Ренка «Чорнобиль» про трагедію на Чорнобильській АС відзначила Голлівудська асоціація іноземної преси як найкращий мінісеріал 2019 року. Окрім того, премію у номінації «найкращий актор другого плану в телесеріалі, мінісеріалі чи телефільмі» отримав Стеллан Скарсгард за роль Бориса Щербини. У телевізійній категорії також по дві статуетки забрали «Спадкоємці» Джессі Армстронга і «Погань» Фібі Воллер-Брідж. Щодо ігрового кіно, то три «Золотих глобуси» здобув фільм Квентіна Тарантіно «Одного разу в… Голлівуді», по дві – «Джокер» Тодда Філліпса, «1917» Сема Мендеса і «Рокертмен» Декстера Флетчета. Спеціальною нагородою за внесок у кінематограф відзначено американського актора Тома Генкса.


Корисні статті для Вас:
 
Чорнобильська шинель2019-09-11
 
Над ким кряче чорний ворон?2020-02-11
 
Обличчя війни. Канадський погляд2020-02-11
 

 

 

Перейти до переліку статей номеру 2020:#2

                        © copyright 2022