Таку назву має збірка авторських текстів та інших документів, що її випущено з передмовою п. Любомира Госейка до першої в світі ретроспективи фільмів Євгена Деслава (Є.Слабченко, 1899–1966) — видатного кіноавангардиста, українця за походженням. Ретроспектива відбулася 2004 року в Парижі, в Центрі Помпіду. З книги, люб’язно надісланої паном Л.Госейком, ми дізнаємося про більш повну фільмографію Є.Деслава, всесвітньо відомого перш за все «Маршем машин», «Електричними ночами» (1928) та «Монпарнасом» (1929). У добірці текстів наведено авторський коментар до «Роботів» (1930), показ яких супроводжувався музикою італійського композитора-футуриста Руссоло, до «Світу на параді» (1931) та інших фільмів, не всі з яких збереглися. Особливо акцентуються експерименти Є.Деслава з проекцією негативів (звідки й назва збірки): від «Негативу» (1930) до «Зображень у негативі» (1955). Другий з цих фільмів зберігся, перший — ні; у добірці документів можемо прочитати відгуки сучасників на нього.
Не менш цікаві й наведені Л.Госейком біографічні відомості про Є.Деслава-Слабченка. З 1927 р. він є представником ВУФКУ в Парижі; з ним підтримував тісний зв’язок О.Довженко, який поціновував «Негативи» як «найекспресивніший з коротких метрів Деслава». «Марш машин» та «Електричні ночі» було показано в Україні 1930 року (а «Звенигору» й «Землю» — у Франції); того ж (1930-??) року Є.Деслав, за деякими даними, збирався, чи то навіть розпочав, знімати в Україні повнометражний фільм «Людина і хліб», присвячений темі штучно організованого голоду. Зйомки, зрозуміло ж, припинилися після сезону 1932–1933 років, після чого обірвалася ця лінія контакту між французьким й українським авангардами.
На черзі — ретроспектива Євгена Слабченко-Деслава в Україні?
Корисні статті для Вас:   Василь Цвіркунов і національне обличчя кіностудії2017-11-11   Літня пані звинувачує, закликає, страждає та висиджує2018-01-01   Громадянська війна у США очима жінок2018-01-01     |