З 17 по 26 вересня у Львові в рамках творчого обміну між Заходом і Сходом України відбулися гастролі Донецького академічного українського музично-драматичного театру, який давно є осередком української культури на Донеччині.
Театр засновано 1927 року вихованцем школи-студії МХАТ О.Загаровим (основу трупи склали актори славнозвісного «Березоля»). Невдовзі художнє керівництво перебрав на себе відомий режисер, народний артист України В.Василько, який вивів його на високий творчий рівень, виховав плеяду талановитих майстрів сцени.
Сьогодні в Донецькому академічному театрі під керівництвом заслуженого працівника культури України Марка Бровуна працюють досвідчені режисери А.Бакіров, А.Бориславський, А.Кіракосян, В.Пінський, О.Аркадін-Школьник, творчість яких відома широкому колу глядачів не лише в Донецькому регіоні, а й далеко за його межами. З великим успіхом гастролі театру пройходили в Санкт-Петербурзі, Варшаві, Катовіце, Мінську, Таллінні, Кишиневі, Краснодарі, Красноярську, Казані, Благовєщенську, Сочі, Саратові, Вітебську, Єкатеринбурзі, Сухумі та в багатьох інших містах. До Львова донеччани привезли свої найкращі вистави.
Музична комедія-бурлеск «Енеїда» за відомим твором І.Котляревського — одна з наймасштабніших українських постановок останніх років — занурює глядачів у стихію соковитого народного гумору, бурхливу круговерть музики, пісень і танців, стверджує відданість традиціям предків та прагнення зберегти національну самобутність. Свого часу ця яскрава вистава, в якій задіяна вся трупа театру, була удостоєна найвищої державної нагороди — Національної премії України ім. Тараса Шевченка (лауреатами стали режисер-постановник, заслужений діяч мистецтв України В.Шулаков та директор-художній керівник театру М.Бровун).
Вистава Віктора Шулакова «За двома зайцями» (за мотивами п’єси М.Старицького) вражає відкритою театральністю. Протилежні стихії фарсу і трагедії, бурлеску та ліризму гармонійно поєднуються у видовищній постановці, яка стала лауреатом Всеукраїнського театрального фестивалю «Таврійські ігри».
Жанр спектаклю «Любий друг» за мотивами роману Гі де Мопассана режисер-постановник Андрій Бакіров не випадково визначив як музичну адаптацію. Це спроба поговорити про актуальність проблем твору Гі де Мопассана простою і зрозумілою сучасному глядачеві мовою музики, ритму і танцю. Сприятливу атмосферу для цієї бесіди створюють вишукана сучасна сценографія Олени Богатирьової, хореографія Анатолія Бєдичева і Тетяни Берестової, музичне оформлення заслуженого діяча мистецтв України Євгена Кулакова.
Вистава Олександра Аркадіна-Школьника за п’єсою словацького драматурга Освальда Заградника «Соло для годинника з боєм» поєднує в собі лірику та іронію, спогади про минуле і мрії, спрямовані в майбутнє. Це філософська і зворушлива історія про необхідність цінувати кожну мить життя і про вміння поступитися місцем новому поколінню.
Постановка А.Бакірова «Кохання в стилі бароко» за п’єсою Ярослава Стельмаха визнана найкращою виставою на фестивалі «Театральний Донбас»–2004. Оригінальні костюми, цікава сценографія та світлові ефекти з перших хвилин захоплюють увагу глядачів, а надзвичайна легкість та динамічність спектаклю, блискучий гумор та чудова гра акторів примушують забути про все, крім сценічного дійства.
Незвичайна, сповнена загадок вистава А.Бакірова «Дев’ять ночей... дев’ять життів...» за п’єсою сучасного французького драматурга Матея Вішнєка поставлена на Малій сцені. У цій неЙМОВІРНІЙ пригоді стираються межі часу та простору, стають можливими найфантастичніші речі, а реальність втрачає свої звичні обриси. І в цій новій реальності є тільки Він, Вона та чарівна мелодія саксофона. Є тільки дев’ять побачень, дев’ять ночей, кожна з яких — таїна і одкровення, радість і смуток, спогад і забуття.
Майже одночасно з львівськими гастролями донеччан у Донецьку пройшли гастролі Національного академічного українського драматичного театру ім. М.Заньковецької.
Така творча акція обміну між Заходом і Сходом України дасть змогу ближче ознайомитися з культурним життям регіонів, сприятиме духовному збагаченню та об’єднанню двох мистецьких і культурних центрів країни, утворюючи культурну вісь в українському театрі: Львів — Київ — Донецьк.
Гастролі пройшли з успіхом, на кожну виставу були аншлаги.
Корисні статті для Вас:   Василь Цвіркунов і національне обличчя кіностудії2017-11-11   Літня пані звинувачує, закликає, страждає та висиджує2018-01-01   Громадянська війна у США очима жінок2018-01-01     |