|
кадр з фільму    
|
Свої вісім жінок він ще в титрах яскраво і
витончено порівнює з квітами. Зрештою й актриси, як кожна сама собою,
так і в ролях, змушують аудиторію, за словами Франсуа Озона, думати
про те, що жорстокість і жах можуть бути навіть насиченими, багатозначними
і дивними. Берлінський кінофестиваль 2002 року нагородив «Срібним
ведмедем» ансамбль актрис «8-ми жінок» за особливий внесок у мистецтво.
Партнерками у роботі над фільмом стали як добре знані Катрін Деньов
у ролі Ґабі, Еммануель Беар — покоївка, Данієль Дар’є — бабуся,
так і юні, чий творчий доробок, однак, уже більший як два десятки
фільмів: Людівін Саньє — Катрін, Вірджині Ледуайєн — Сюзон та ін.
Сімейна зустріч у різдвяні дні, що обіцяла радість та приємне проведення
часу, затьмарюється трагічною обставиною — вбивством глави сімейства.
Заметені снігом дороги ізолюють жінок в особняку, де стався злочин.
Оскільки поліція приїхати не може, починається місцеве детективне
розслідування, яке, маючи на меті знайти вбивцю, насамперед розкриває
безліч найнесподіваніших таємниць, що подекуди і не пов’язані зі
злочином. Жінки – істоти чарівні та непередбачувані, звідси модернізовані
сімейні проблеми між вісьмома героїнями, принаймні цього прагнув
режисер.
Жанр музичного детективу не лише несе класичні риси crime-фільму
з інтригою, а й наголошує на особливому значенні музики, танцю та
пісні у фільмі (музика Крішни Леві). Кожна героїня виконує свою
пісню, яка дозволяє підняти завісу внутрішнього життя, наче монолог
— рухливий і комічний. Усі пісні були написані у стилі 50-х років,
що сприяє ідентифікації часу, коли відбуваються події. Музичні епізоди
органічно вплітаються в канву сюжету і схожі на соло-номери камерної
концертної програми.
Гумор у фільмі, незважаючи на смерть, інтригу, сімейні проблеми
та делікатні таємниці, посідає суттєве місце: не лише розважає,
а й знімає напругу в самих героїнь.
Операторська робота Жана Лапуарі відрізняється особливою красою,
смисловим наповненням та доцільністю, нагадуючи фільм «Розвіяні
вітром». Французька стрічка помітно вирізняється з-поміж сучасної
кінопродукції. Це наче рухома картина або, навпаки, швидкоплинні
кадри намагаються застигнути для фокусованої насолоди. Нічого малозначущого,
зовсім як у вислові про досконалість: «це не тоді, коли немає чого
додати, а тоді, коли немає чого відняти»
Яскраві кольори та світлотіньова гра теж характерна риса фільму.
Вони якнайкраще підтверджують ідею жіночої чарівності й найбільшу
роль відіграють під час музичних епізодів, перетворюючи їх на міні-шоу.
І ще одне. Атмосфера фільму справляє враження казковості, загадковості,
зачарованості. Замкнений світ існування — особняк мов замок, прекрасний
інтер’єр, вродливі жінки, зима, різдвяні свята, сніг. Фільм — наче
цікава казка, в яку потрапило трохи зла. Зрештою, в казках воно
буває. І недоведеність вини героїнь робить атмосферу ще загадковішою,
адже малоймовірно, що прекрасне породжує зло. Проте дуалізм краси
говорить сам за себе: вона таки спричинила чимало страждань та лиха,
а реальна смерть батька багато не важить — з цією думкою протягом
дня уже встигли змиритися. Жінки продовжують жити в своєму колі,
добре знаючи все одна про одну, й оскільки зникли звинувачення,
трагедія пригасає, життя налагоджується, а різдвяний сніг продовжує
засипати селище. І чим не історія, побачена у скляній кулі, в час,
коли казкове має тенденцію оживати?
Корисні статті для Вас:   «Вишивальниця в сутінках»2003-04-15   Історія зі скляної кулі2003-04-16   Досвід-межа і досвід за межею2003-04-17     |