початок початок1, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 20021, 2002
прочитати останній номер
архів номерів
автори журналу
про нас
передплатити журнал
написати нам листа
Актуально!
Кіноосвіта сьогодні
Записав Олексій Радинський

Криза українського кіно пов'язана з кризою кіноосвіти - це твердження не потребує доказів. Отже, саме у сфері освіти треба шукати джерела можливого піднесення української кіноіндустрії. Висловити свою думку щодо цієї проблеми ми попросили режисерів і викладачів, які безпосередньо пов`язані з галуззю кіноосвіти.

Вадим Скуратівський, культуролог, доцент Київського інституту театрального мистецтва ім. Карпенка-Карого.
Ізраїль Гольдштейн,кінооператор, викладач кафедри операторського мистецтва КДІТМ.
Тарас Томенко, режисер, в недавньому минулому - студент КДІТМ.
Михайло Іллєнко, декан факультету кіно і телебачення КДІТМ.
докладніше

Імперія рухомих образів
Підготувала Ольга Кирилова

Звична для англійців масштабність розмаху, імперська раціональність, здійснювана за допомогою централізованого активного управління, виявляється надзвичайно плідною у сфері культури. У Великобританії кіно концентрується не довкола кіностудії, тобто інституції, пов`язаної винятково з виробництвом продукції. Як показує досвід, потрібна насамперед інституція, що зводила б докупи роздрібнені сфери кіномистецької галузі, опікувалася б не кожною ланкою окремо, а охоплювала б усю галузь в цілому, брала на себе відповідальність за фінансування, знаходячи допоміжні фонди для кіномитців, не змушуючи їх неодмінно шукати кошти самотужки, в індивідуальному порядку й часто безуспішно. В Англії це - British Film Institute (Британський інститут кіно), всеохопний "панінститут", що існує під патронатом Його Високості Чарлза Принца Уельського.
докладніше

Постмодернізм або ж вихід із нього
Михайло Собуцький

Фотографії Віма Вендерса з виставки, експонованої Гете-Інститутом у Києві на кінофестивалі "Молодість-2001".

Суто теоретично виходить, що у глобалізовану ("постіндустріальну") епоху, з її тяжінням до максимального розширення обсягу і, відповідно, знеціненння змісту категорій (за Жаном Бодрійяром), "постмодернізм" може означати водночас усе і нічого. Зрештою, він може означати просто цю епоху (що, здається, прозвучало в одному з виступів учасників круглого столу). Якщо погодитися з Луї Альтюссером у тому, що в умовах тотальної ідеологізації (і в ситуації "після" неї) теорія невіддільна від свого об'єкта, вийде, що навряд чи можна говорити про постмодернізм, перебуваючи в сусідстві з ним, і не вступити самому на його територію.
докладніше

Правда про порнографію
Тетяна Ключарьова

Будь-який підліток чи дитина, яка уміє читати, легко може судити про те, чим переважно цікавляться дорослі, достатньо тільки вивчити асортимент першої-ліпшої книжкової розкладки біля станції метро. Отож, наші шановні дорослі цікавляться любовними романами, мріють очистити організм і продіагностувати карму, вивчити іноземну мову і закони бізнесу. Крім останніх новин, найохочіше розкуповуються видання, які містять цінні відомості про "тонкощі й утіхи сексу", а також проста і відверта порнографія, що за звичкою ще акуратно називається "еротикою".

І хоча в обивательському розумінні грань між еротикою і "порнухою" настільки тонка, що визначити її можуть тільки експерти, наша публіка, яка давно навчилася читати між рядків, мало зважає на назву і вільно орієнтується в багатому виборі продукції "для дорослих", що затопила ринок.
докладніше

Прем'єра
Сирин або Сфінкс Ольга Кирилова

У традиції російського фольклору Сирин - це казковий птах, наполовину жінка. Шляхи його до російської культури плутані й загадкові: кажуть, прийшов аж зі стародавньої Індії, хоча й давньогрецька паралель очевидна... За повір`ями, Сирин принаджує жертв чародійним співом, а характер має химерний і хижий. Майже російський народний Сфінкс. Бо ж за природою одне й те саме - твариножінка. Іпостасі варіюються: Сирин, лірична пісенна птаходіва, або Сфінкс, "кровожерна, підступна й хтива міфологічна потвора". Вистава "Одруження" наочно і з несподіваною логічністю прояснює діалектику їх чергування.
докладніше

Фестивалі
Фестиваль Лінкольн-Центру 2001-го року Богдан Бойчук

Фестиваль Лінкольн-Центру існує з 1996 року і сьогодні визначає стиль та характер літнього театрально-музичного сезону Нью-Йорка. Кожного літа фестиваль презентує понад сотню спектаклів, поміж якими завжди є кільканадцять особливої ваги і вартості. Серед них - постановки всіх п'єс Семюеля Беккета ірландським театром; балетна вистава Мерса Каннінґгема, де танцюристи були оточені сотнею музикантів, що виконували музику Джана Кейджа; і опера Ґертруди Стайн у постановці Роберта Вілсона та інші.
докладніше

Кіно без слів і слова про кіно Ольга Брюховецька

З 20 по 28 жовтня 2001 року не секрет, що "Молодість" є, головним чином, глядацьким фестивалем, і це не у Києві проходив черговий Міжнародний кінофестиваль "Молодість".
Ні для кого обов'язково сприймати як докір. Саме з позиції цього невтаємниченого і легковажного глядацького досвіду і хочеться говорити. Говорити про побачене і пережите, а не про фестиваль як інституцію, з більш чи менш успішним функціонуванням (цього року - "більш", ніж "менш"), і не про фестиваль як змагання, яке зводиться до позитивного результату - переможців. Насправді фестиваль - це досвід, множинний і процесуальний, що не вичерпується ніякими висновками, це блукання по Дельозівській різомі, нецентрованій карті, з безліччю можливих шляхів, в якій метонімічно співіснують просто неймовірні комбінації: студентські експериментальні фільми на кілька хвилин з історичними колосами, тоталітарні фантазії Пир'єва з інтимними переживаннями людини посткапіталістичного Заходу, новий традиціоналізм з постмодерністським нігілізмом.
докладніше

"Молодість-ХХХІ": портрет кіносучасності Олексій Радинський

Задовго до відкриття фестивалю обіцянки оргкомітету щодо запрошених гостей і фільмів не викликали довіри. На диво (та на честь дирекції фестивалю) ці обіцянки майже повністю були дотримані: до Києва приїхали Етторе Скола, Йос Стеллінг, Єжи Гофман, Карен Шахназаров, Сергій Маковецький, Марк Рудінштейн. А у відкритті взяла участь знімальна група фільму "Quo vadis" на чолі з Єжи Кавалеровичем...
докладніше

Професія: режисер
Юрій Одинокий. Згідно з побаченою музикою Бесіду вела Валентина Грицук

Одинокий Юрій Дмитрович, режисер, заслужений артист України, здійснив більше 20 театральних постановок. В 1991 році закінчив КДІТМ імені І.Карпенка-Карого. Серед робіт: "Людський голос" Ж.Кокто (Одеський російський драматичний театр); "Закоханий метелик" В.Дяченка (Національний російський академічний театр імені Лесі Українки); "Літо і дим" Т.Вільямса (Київський театр на Подолі); "Гарольд і Мод" К.Гіґінса (Київський ТЮГ); "Захоплений тобою" А.Амальрика, "Дрібний біс" Ф.Сологуба, "Комедія про принадність гріха" за п'єсою "Мандрагора" Н.Макіавеллі, "Венеційський мавр" за "Отелло" В.Шекспіра (Київський театр драми і комедії) та ін.
докладніше

Юрій Гармаш: поетична кінокамера Записала Лариса Брюховецька

Нащадок Карла ХІІ.Мої діди-прадіди з села Великі Будища на Полтавщині за п'ять кілометрів од Диканьки і дванадцять від Опішні. У цьому селі 1709 року стояв штаб Карла ХІІ, очікуючи Полтавської битви. Є така легенда, може, і правда: Карл ХІІ був женоненависник, ніколи не одружувався. І чотири місяці стояв - ми знайшли документи - за 300 метрів од того місця, де жили мої прадіди. Ну і согрішив Карл ХІІ з моєю прабабусею, поки прадід служив гармашем у війську Петра І. Бо як іще пояснити мою схожість на вікінгів? І мені часто про це говорять, та відчуваю себе українцем, хоча приєднати до України Швецію було б непогано...
докладніше

Невідомий театр
Домашній театр у коробочці за М. Булгаковим
Анатолій Баканурський, Геннадій Краснокутський

В музеї Михайла Булгакова "музейні театралії" влаштовуються регулярно. Започаткувала цю традицію вистава, поставлена Д.Лідером 1996 року у формі презентації макету до вистави "Дні Турбіних", розрахованої на професійну сцену. Задум було сприйнято, але на велику сцену він не потрапив. У 1999 р. до 200-річчя від дня народження О.Пушкіна Музей Булгакова спільно з Фондом сприяння розвитку мистецтв України здійснив новий проект "Олександр Пушкін" - п'єса М.Булгакова.
докладніше

У "Ґлобусі" грають тільки Шекспіра
Ольга Кирилова, Лондон

"Лондон нарешті зможе поглянути у вічі Шекспірові", - так зреаґувала британська преса на відновлення автентичного шекспірівського театру "Ґлобус", яке відбулося п`ять років тому. На тлі загальної театральної картини Лондона, яка вражає надмірною модернізацією зі схильністюдо експериментаторства, винятковість "Ґлобуса" - в поверненні до витоків, скрупульозній реконструкції "уламків минулого".
докладніше

Фільми, які ми бачили
Шекспір в кінематографі 90-х
Олена Несторак

Молодим вже імпонує націленість на результат, захопленість практичною стороною будь-якої справи. Оце і є основа майбутньої інтеграції в європейському домі.
докладніше

Вождь світової революції.
Віра Кандинська

Олександра Сокурова "Тілець", сучасний фільм про легендарного політичного лідера Володимира Ульянова-Леніна, привабила до "Кінопалацу" численних глядачів різного віку й соціального статусу. Неоднорідність публіки далася взнаки: одностайні оплески після вступного слова режисера з перших же кадрів змінилися цілим спектром реакцій: від критичних зауважень до наївного сміху. "Вождь світового пролетаріату" в образі старого безпомічного маразматика і справді викликав суперечливі емоції. І думка про милосердя, яку Олександр Сокуров задекларував у своїй вступній промові, приходила в останню чергу. Я б назвала погляд режисера на персонажів досить жорстоким, хоч сам Сокуров у вже згаданому виступі означив його як співчутливий "погляд лікаря на пацієнтів". Тезу про нещадність свого аналізу режисер намагався спростувати і в інтерв'ю після прем'єри "Тільця" на Каннському фестивалі: "Я щоразу залишаю після себе людину."
докладніше

Dance macabre: останній виклик
Юлія Сердюкова

Протягом першого тижня жовтня в кінотеатрі "Кінопалац" пройшла ретроспектива фільмів Олександра Сокурова. Першими були показані фільми, які, за словами самого режисера, є початком майбутньої тетралогії: "Молох" і "Тілець". Останній - прем'єра. Фільми представляв пан Сокуров особисто, а після "Молоха" відбулася зустріч режисера з глядачами, де можна було поставити свої запитання і почути відповіді майстра.
докладніше

Алла Горська: витратити себе всю
Надія Старовір

Національна кіностудія художніх фільмів імені Олександра Довженка, Українська студія хронікально-документальних фільмів на замовлення Міністерства культури і мистецтв України представляє кольоровий документальний фільм "Алла Горська", режисер-постановник Олена Левченко, 2001 рік.
докладніше

Опоетизоване Прикарпаття
Лариса Іванишина

А от такий край, як Прикарпаття і Карпати, вже багато разів фігурував в українському кіно - здавалося б, немає чого додати. Але документальне кіно фіксує не лише краєвиди й архітектурно-історичні пам'ятки, а й людей, звичайних перехожих, вправних музик та митців, тобто плин життя в конкретну мить. А крім того, зовнішній вигляд місцевості, міст безупинно змінюється. І все це побачено автором фільму, який милується, захоплюється і хоче захопити глядачів. На цьому імперативі й побудовані дві картини - "Місто Коло-миї" (назва міста пишеться тут за версією автора, який стверджує: "мия" - це річка) та "Прикарпаття. Гори і доли", створені одним колективом: автором сценарію І.Гаврилюком (він же й читає власний текст), режисером Тимуром Золоєвим, операторами Едуардом Тимліним та Анатолієм Химичем на кіностудії "Контакт".
докладніше

Обличчя
Ольга Сумська: постійно вчуся
Бесіду вела Валентина Грицук

Коли говорити про активну творчу діяльність, то в першу чергу - це кіно. Зараз безпосередньо йде робота над серіалом Оксани Байрак "Нероби" на телеканалі "Інтер". Ви знаєте, що це таке тепер - знімати кіно: шукати гроші, можливості. Я перечитала сценарій ще влітку, і мені надзвичайно сподобалася історія з життя сучасної жінки Лізи Арсеньєвої. Не буду розкривати інтриги, але робота досить цікава. Оксана Байрак - режисер, що відчуває атмосферу на знімальному майданчику, прислухається до індивідуальності актора, вона сучасна, динамічна людина, навіть експресивна, емоційна, і це мені імпонує. Коли людина аморфна, то я закриваюся, не знаходжу контакту, а коли відкрита, щира, то вже легше спілкуватися. Недавно ми їздили до Парижа. Уявіть собі, що це за подія для нас, акторів. Мене запитують: "Як Париж?" Що можна побачити за один день? Це як сон. Ми знімали побутові "прохідки", щоб було видно вулиці Парижа, адже там дія закручена саме в цьому місті...
докладніше

Мистецтво бути Джоном Малковичем
Підготувала Ольга Кирилова

Здається, у сьогоднішньому американському кінематографі Джон Малкович є чи не найяскравішим втіленням "постмодерного" аристократизму. Водночас ця елітність постійно межує із самоіронією та автопародією.
Як наслідок з'являються ось такі характеристики: "Будь-хто, у кого запитали б, звідки Малкович узявся та що він закінчував, висловив би припущення, що той виліз з-під каменя, навчався в університеті де Сада, де захистив диплом на тему "Інтелектуальна анігіляція та фізичне розбещення дюжини незайманок"(Крістін Мак-Кенна).
докладніше

Cценарій
Літературний сценарій повнометражного художнього фільму
Василь Портяк

Світало. В тісній хатчині при світлі лойового каганця збиралися в дорогу Олекса й Іван Довбущуки.

Олекса ретельно зав'язував волоки постолів, Іван причепурювався перед уламком дзеркала, прикріпленим на стіні під образами, Олена - дружина Олекси - поралася коло бесагів (тканих саков), а стара Довбущучка готувала сніданок.

Все те діялося зосереджено й мовчки.

Рипнули двері.
докладніше

Мистецька хроніка
"Укркінохроніці" - 70 років
Ніка Хмельниченко

На студії "Укркінохроніка" саме йшли зйомки. Я піднялася за знімальною групою на другий поверх. Скромний освітлювач у блакитному халатику, який керував постановкою, виявився директором студії. Сьогодні (за іронією долі) режисер-оператор вищої категорії, народний артист України, лауреат Шевченківської премії Олександр Коваль керує постановкою світла і ювілейною зйомкою. Яка може, судячи з усього, виявитись останньою.
докладніше


Розробка, програмування - Гончаренко Євген, підтримка Бондаренко Тетяна
,
кольорові малюнки - Адамова Поліна.

This page is provided by Web Team of UKMA Internet Node
.