початок початок2, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 20022, 2002
прочитати останній номер
архів номерів
автори журналу
про нас
передплатити журнал
написати нам листа
Актуально!
Яким має бути телеканал "Культура"?

З 1 січня 2002 року на УТ-1 в денні години з'явились передачі телеканалу "Культура" (керівник проекту Олег Бійма). 27 лютого в НаУКМА відбувся круглий стіл, присвячений цій події. Всі учасники були одностайні: створення телеканалу "Культура", нехай він поки що існує у вигляді циклу культурологічних програм на УТ-1, - це подія.

докладніше
11 вересня - до і після
Василь Черепанин

Безсумнівно, на події 11 вересня 2001 року зреаґували не тільки представники мас-медіа, а й масової культури. Очевидно, голлівудська стратеґія кіновиробництва зазнає деяких змін, оскільки терористичні акти у США - це плід віртуальної картинки, імажинативної системи - дежа вю, ми всі це вже бачили: те, що можна було уявити (і показати), сталося.

докладніше

Театральний internet-простір
Вікторій Лугьова, Ганна Тарасова

Інтернет - це величезний, світового масштабу клуб за інтересами, де можна знайти будь-яку інформацію.Нам вдалося побувати на численних київських і реґіональних театральних сайтах. Їх не так уже й мало.

докладніше

Ганс Шлегель відстоює українське кіно
Олександ Янтарьов

Працюючи на Заході, Шлеґель боровся зі стереотипами й упередженістю сприйняття кінематографа соціалістичного табору та СРСР як суто пропагандистського й агітаційного, без художніх надбань, а це було навіть небезпечно в ті часи. Пан Шлеґель займався навіть презентацією кінематографа цього реґіону з 1976 року на міжнародних кінофестивалях у Швейцарії та Німеччині, з 1985 року - на Берлінале.

докладніше


Невідомий театр

Попрвки до німецької Леголандії
Валентина Грицук

В репетиційній залі Київського театру російської драми імені Лесі Українки з 23 по 26 січня 2002 року діялися незвичні речі: молоді українські режисери представляли на суд київської публіки сучасну німецьку драматургію, найсвіжішу, створену здебільшого за останні 5 років.

докладніше


Прем'єри
Хто боїться?...
Вікторія Луньова
Хто боїться...

Олег Ліпцин, режисер, який працює лише на театрі малих форм, - пішов на подвійний ризик, розпочинаючи роботу над п'єсою Олбі: він вперше "важить" на велику сцену репертуарного театру і вперше береться працювати з акторами трупи, які щовечора грають вистави і зайняті на репетиціях у інших режисерів. Але він не зраджує своїх принципів ані в роботі з акторами, ані у побудові вистави.

докладніше


Сторінки історії
Несподіваний фільм Леоніда Осики
Віталій Юрченко

Осику знають насамперед як автора "Камінного хреста" та "Захара Беркута". Але є фільми і менш відомі. І, мабуть, найзагадковіша сторінка його фільмографії - "Дід лівого крайнього".


докладніше

"Дід лівого крайнього"
Володимир Губа

Минуло багато років відтоді, як було створено фільм "Дід лівого крайнього" (перша назва - "Пензель старого майстра"). На жаль, цей фільм і досі лежить на полиці

докладніше

Світова класика
Магнетизм обіймів (театр Роберта Стуруа)
Ольга Кирилова
режисер - Струа

Наприкінці грудня 2001 у рамках Міжнародного арт-проекту "Ґранди мистецтва у Києві",відбулися гастролі Грузинського державного академічного театру ім.Шота Руставелі, представлені трьома виставами Роберта Стуруа - "Гамлет" та "Дванадцята ніч" за В.Шекспіром і "Чи людина він?" за І.Чавчавадзе.

докладніше

Олексій Герман: схопити жар-птицю за хвіст
Юлія Сердюкова

Пройшло вже три роки відтоді, як над російським кінематографом "вибухнув Везувій" фільму Олексія Германа "Хрустальов, машину!". Десятки статей тільки в одному(!) виданні - "Искусство кино". Дві лавини у французькій пресі: нерозуміння після Канн і реабілітаційне захоплення після прем'єри в Парижі. Поступово пристрасті вщухли. Проголошений російською пресою апокаліпсис у світі кіно пережили. В Україну від ударної хвилі долетів лише слабенький вітерець. Фільм побачили "втаємничені", які мали доступ до Будинку кіно, помітили - ще менше.

докладніше

Задуми завжди цікавіші (Анджей Вайда)
Віра Авксентьєва

За 45 років праці в кіно у А.Вайди нагромадилось кілька десятків кінопроектів. Цікаво прослідкувати етап задуму майбутнього твору на матеріалі, який відібрав сам майстер, головним чином, у своїй автобіографічній книжці "Кіно і решта світу". До розмови залучимо маленьку часточку з кінопроектів митця, цікавих тому, що саме на них наголошував Вайда.


докладніше

"Канал": до міжнародного визнання
Олена Бабій

45 років тому, 20 квітня 1957 року на екрани вийшов фільм Анджея Вайди "Канал", який став призером Каннського кінофестивалю, фільм, яким "польська школа" заявила про себе на весь світ.




докладніше

Фестивалі
"Берлінале-2002" : повернення того самого
Ольга Брюховецька

Берлінале - це маніфестація публічності, і зовсім не абстрактної. Це і довжелезні черги за квитками на фестивальні покази, в яких вистоюють прості берлінці (ностальгійна картина для наших очей). І кілограми поліграфічної продукції, якими кожен з фільмів намагається привернути до себе увагу преси й ринку.

докладніше

"Мазепа" на "Берлінале"
Богдан Ступка

Коли наша делегація приїхала в Берлін, ми побачили у каталозі анонс нашого фільму, в якому було написано німецькою: "Українсько-російський фільм "Молитва за гетьмана Мазепу" про українського націоналіста Мазепу". Наступного дня вийшов щоденний бюлетень, де цей фільм уже подавався як "російсько-український". Ось вам і відповідь про враження! Ми не могли збагнути - звідки така інформація? Адже ні російських грошей, ні учасників з Росії у цьому фільмі немає. Він виключно український.

докладніше

Найкраще світове кіно у фокусі "Вальядоліда-2001"
Ольга Скоморощенко

"Де є фестивалі, там є життя..." - так було проголошено на одному з попередніх кінофестивалів SEMINCI (Міжнародний Тиждень Кіно), який щорічно відбувається в древній столиці Королівства Іспанія Вальядоліді, ніби пристосованому для потужного кіносвята. Цього разу воно пройшло у 46-й раз, охопивши, крім "епіцентру" - Театру "Кальдерон", іще 8 найкращих кінозалів.

докладніше

Розмова з майстром
Тетяна Іващенко: "Ми є"
Розмовляла Нонна Стефанова

-.Якщо п'єса не втілена на кону - вона не народилася. Драматург - це "два в одному" - і режисер, і актор, і збірність усіх героїв. Якщо людина не мріяла бути актором, то ніколи не буде драматургом - вона повинна відчувати і акторську, і режисерську професію Частина трупи боїться страшенно. Але актор повинен отримувати гроші за те, що він робить на сцені зараз, а не за те, що він робив колись.

докладніше

Вадим Іллєнко: "Цьому мистецтву я віддав життя"
Розмовляла Лариса Брюховецька

Мене привабила фотографія.Батько подарував мені свій фотоапарат, і я почав знімати. Ми родом з Черкас, а жили в Москві. Часто їздили на батьківщину в гості. Під час одного з таких візитів в Черкаси приїхала знімальна група з "Мосфільму" знімати епізод "Переправа через Дніпро" якогось художнього фільму. Ми жили поруч, біля Дніпра. Ну, ми, діти, звичайно, пропадали на цих зйомках. І коли я зблизька побачив камеру, оператора, режисера - на мене це справило величезне враження. Я цим захворів.

докладніше

Досвід роботи над зображально-пластичним рядом кінофільму "Вечір на Івана Купала"
Вадим Іллєнко

Літературною основою фільму стали оповідання М. Гоголя, вільно доповнені фольклорними матеріалами.
У своїй основі вся творчість М.Гоголя спирається на фольклорні джерела, а в описі природи тодішньої Малоросії, характерів її людей, побуту, свят М.Гоголь користується фарбами надзвичайно соковитими - це і стало тією основою, спираючись на яку й було розроблено зображально-пластичне вирішення фільму "Вечір на Івана Купала.

докладніше

Фільми, які ми бачили
Останній спалах почуттів
Віра Кандинська

Цілу колекцію фестивальних нагород зібрав фільм російського кінорежисера Віталія Мельникова "Був місяцем сповнений сад" - лірична мелодрама про кохання літніх людей.
Любовний трикутник "тих, кому за сімдесят" на екрані побачиш нечасто. Західний кінематограф немолодих людей здебільшого зображує в ролі батьків, акцентуючи їхні стосунки з дорослими дітьми, кіно країн СНД зосереджується на болючих соціальних проблемах пенсіонерів.

докладніше

Вперед, у минуле!
Ольга Кирилова

Наприкінці грудня в Будинку кіно проект "Російське кіно: прем'єра у Києві" розпочався показом фільму відомого московського режисера Сергія Соловйова "Ніжний вік".

Удар по голові - лейтмотив соловйовського фільму про долю молодого покоління. Вже у пролозі після "ніжної" назви, демонстративно контрастуючи з нею, йдуть різновиди ударів головою: падіння маленького хлопчика з бельетажа в оркестр прямісінько тім'ям у барабан, пробивання скла музейної вітрини головою у шкільній "грі в коней" і т.д., і т.ін., доки герой фільму, ламкий інтеліґентний "ботанік" Іван Громов, не опиняється врешті-решт у госпіталі з черепно-мозковою травмою, бо ж по голові у цій країні б'є не саме зло, а й навіть добро.

докладніше
"Єврейське питання". Погляд з середини
Олексій Радинський

Істотну частину стрічки "В суботу я король!" (режисер В.Двинський, Росія, 2001) було знято в Україні. Серед героїв фільму - українські митці І. Гольдштейн, А. Рибачук, В. Мельниченко. Автором сценарію є секретар Спілки кінематографістів України Владлен Кузнєцов. Тож є підстави говорити про фільм як явище українського кінопроцесу.

Втім, "національна приналежність" фільму не викликає сумніву. Це одна зі спроб осмислити долю та неповторний менталітет єврейського народу. Документальне кіно вже не вперше допомагає поглянути вглиб ХХ століття, що для єврейської нації було справжньою боротьбою за виживання.

докладніше

Обличчя
Станісав Боклан:"Один з моїх безумних вчинків"
Розмову вела Ганна Тарасова

Найчастіше мене глядач дратує. Більшість думає, що приходять у кінотеатр і що актори сліпоглухонімі й не реагують на те, як дихає зал. Хоча, мабуть, в душі вони всі доброзичливі люди.

докладніше

Нові книги
"Я була щаслива читати цю книжку"
Ліна Костенко

Виступ на презентації книги "Поетичне кіно: заборонена школа". 2 листопада 2001 року в Українському Домі.
Книжка присвячена пам'яті Івана Миколайчука. Вчора я дивилася фільм Куросави. Ви запитаєте, а при чому тут Куросава? Та при тому, що це безсмертне. Що кожен народ шукає в геніях себе. Як японці знайшли себе в Куросаві, так Україна знайшла себе в Миколайчукові. Може, вона цього й не знає, її тепер спантеличують багато чим іншим, але фактично оце і є той геній, в якому нація знаходить себе.

докладніше

Буття перед очима. "Поетичне кіно: заборонена школа"
Михайло Собуцький

В інших умовах усе відбувалося інакше. Поетичне кіно шістдесятих існувало в багатьох кінематографах (італійському, французькому, взагалі європейському); там воно, вирішивши свої завдання, не те щоби зійшло нінащо, але відійшло вбік, очікуючи на нові потреби, коли вони виникнуть. Західноєвропейська кінопоезія з експерименту перетворилася на складову тезаурусу культури, її прийоми зі "стилем" (якщо скористатися виразом її ж теоретика П.П.Пазоліні) стали "синтагмами", зі сфери поетичної суґестії пересунулися до сфери риторичної експресії, а далі - і до сфери потенційної кінограматики. Звідти їх іноді вилучають найрізноманітніші сучасні режисери, включно з голлівудськими, поглиблюючи чи й просто орнаментуючи свої наративи.

докладніше
Роздуми над книжкою "Сповідь"
Оксана Мусієнко

Вперше я побачила Сергія Параджанова не на кіностудії. В далекі 50-ті юні дівчата бігали до оперного театру з таким самим захватом, як тепер на концерти реперів і рокерів. Увечері ми сиділи на дешевих бокових місцях, стежачи не тільки за сценічною дією, а й заглядаючи в оркестрову яму, де серед музикантів також мали своїх кумирів. Та одного разу однокласниця смикнула мене за руку: "Поглянь-но!". В ложі бельетаж я побачила щось гідне пензля Моне. В першому ряду сиділа білява дівчина дивовижної краси. А за кріслом стояв молодий чоловік у чорному костюмі з метеликом і з уже помітною сивиною на скронях.

докладніше

Театральні діячі усіх країн - єднайтеся!
Підготувала Юлія Сердюкова

У 1948 році за ініціативою ЮНЕСКО та міжнародної театральної громадськості було створено Міжнародний інститут театру.
МІТ прагне "сприяти міжнародному обміну в галузі теорії та практики сценічного мистецтва, стимулювати розвиток співробітництва людей театру, поглиблювати взаєморозуміння на користь миру і дружби між народами".
У 1995 році було створено Український центр Міжнародного інститут театру, який очолила народна артистка України Лариса Кадирова.
Конгрес МІТ у Мюнхені прийняв Україну в асоційовані члени МІТ (1995). До цього року Український центр МІТ не був зареєстрований в Україні офіційно.

докладніше

Найвища нагорода України

Автор сценарію Леонід Череватенко та режисер Аркадій Микульський за кінотрилогію "Я камінь з Божої пращі...", присвячену Олегу Ольжичу, удостоєні Національної премії імені Т. Шевченка за 2001 рік. Вручення премії відбулося в Національній опері 9 березня 2002 року.

докладніше

"Відкрита ніч" у Львові
Ольга Брюховецька

На початку цього року, коли вузенькі вулички міста несподівано романтично занесло велетенськими кучугурами снігу, в кав'ярні "Лялька", знаменитому осередку львівського богемного життя, дивилися українське "паралельне" кіно.

До львів'ян, яким не часто випадає можливість побачити навіть той мізер повнометражної вітчизняної продукції, що займає лакуну "серйозного" студійного виробництва, такі "маргінальні" фільми, що їх збирає на фестивалі українського кіно "Відкрита ніч" Михайло Іллєнко, потрапили, мабуть, уперше. Та й про існування самого фестивалю, що вже п'ять років проходить просто неба на нічному Андріївському узвозі, який є немов київським філіалом львівської романтичної атмосфери, вони теж раніше, очевидно, й гадки мали.

докладніше

Одноразова вічність
Михайло Іллєнко

"Знайшла сусідка на городі бумеранга і замахалася його викидати." Епічність цього сюжету давно вразила мене. Остаточно причарувала циклічність, штучна безконечність, невпинність, відстороненість самодостатнього руху, яка механічно розривала межі побутового тимчасового існування Сусідки і нахабно прямувала у бік вічності її перебування.

докладніше


Розробка, програмування - Гончаренко Євген, підтримка Бондаренко Тетяна
,
кольорові малюнки - Адамова Поліна.

This page is provided by Web Team of UKMA Internet Node
.